Tuesday, June 28, 2011

Permata Hati

Dilahirkan dengan mempunyai kesempurnaan fizikal yang amat menarik.
sama-sama cantik dan hensem bagai merpati dua sejoli.
tetapi kesudahan jodoh mereka telah ditentukan oleh ibubapa mereka sendiri. masing-masing tidak berkata apa dengan cadangan ibubapa mereka.
bagi mereka jodoh pilihan ibubapa sudah tentu dari kalangan orang yang baik-baik. setelah akur dengan permintaan ibubapa masing-masing, mereka telah menetapkan tarikh yang penting untuk mengikat tali pertunangan.
masing-masing sudah dibekalkan gambar pasangan yang bakal mereka miliki tetapi sayang mereka mengambil keputusan untuk tidak melihat gambar tersebut atas alasan biar cinta mereka bukan atas dasar rupa paras semata-mata.
ketentuan Allah untuk menguji hamba-hambanya di muka bumi ini, secara tidak sengaja syam telah terlihat gambar perempuan pilihan keluarganya yang bakal menjadi isterinya.
syam terus membatalkan keputusannya untuk bertunang dengan alasan dia tidak dapat terima ariana. ini kerana peristiwa dulu yang melihatkan kekasaran wanita itu dengan seorang lelaki.
bermati-matian dia tidak bersetuju dengan pilihan keluarganya.

inilah pepatah mengatakan kalau dah jodoh takkan ke mana. syam jatuh cinta dengan ariana tanpa dia sedari.
tetapi pelbagai dugaan bagi mendapatkan cinta ariana setelah wanita itu ditolak bulat-bulat tanpa mengenalinya dengan lebih dekat.
tak kenal maka tak cinta, itu lah dia betapa ironinya cinta. dapat menggubah perasan benci menjadi sayang. setelah pelbagai ujian dan dugaan mereka akhirnya bersama.
segala kedukaan terpaksa dia lupakan untuk mencari sebuah kebahagiaan. keegoaan juga perlu digugurkan demi cintanya kepada ariana.



***jangan sesekali membenci sesama manusia, mungkin perasaan itu boleh bertukar menjadi sayang jika Allah mengkehendakinya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Eby nak keluar

Eby nak keluar

Eby nanyang

Eby nanyang

Oyen tido

Oyen tido

My Oyen

My Oyen

Nyanyau tgh makan

Nyanyau tgh makan

Nyanyau comey tido

Nyanyau comey tido

Nyanyau masa kecil

Nyanyau masa kecil

mY nYanYaU

mY nYanYaU
kucing peliharaanKu...