Thursday, May 5, 2011

kenapa ada kereta manual???

3 MAY 2011
pengalaman pahit
tp tak berapa pahit la....haha
suatu petang dalam kerenyaian hujan
aku pulang membawa "deer" aku yg comey
mula-mula diawal perjalanan pulang aku sgt gembira
sebab jalan seperti biasa saja
tp agak jem juga sebab hujan

bermula la saat kepahitan pada hari itu apabila sampai di tol Batu 9,Cheras
untuk sampai ke rumahku dari situ cuma mengambil masa dalam 15minit sahaja
tetapi siapa sangka siapa jangka
cempedak jadi nangka...haha
perjalanan ku ambil hampir 3 JAM
Ya Allah,
hanya Tuhan saja yang tahu
sakit kaki ni menekan clutch
apa kan daya

mak call tanya kenapa tak sampai2 lagi?
apa lagi mengadu kt mak jalan jem teruk
tak bergerak

sejam kemudian mak call lagi
tanya dah sampai mana?
baru ku tahu apa yang berlaku ketika itu
hujan turun dengan lebatnya di Hulu langat
menyebabkan banjir berlaku
agak teruk banjirnya
paras peha
jalan tenggelam
kete mmg tak boleh lalu
lori2 besar saja yang lepas

Ujian dari Allah pada hamba2Nya
kesabaran ku di uji
apa kan daya tuk melawan takdirMu
spanjang perjalanan tak putus2 ku berdoa
agar kesabaran ku ditingkatkan
agar perjalanan ku lancar
agar ku selamat sampai di rumah

tetapi aku tewas...
kesabaran aku semakin mengurang
kaki ku semakin lenguh
aku mengambil jalan pintas dengan lalu dibahu jalan
dengan kecomelan kete ku lepas la
tetapi tidak kesampaian hajat ku
apabila aku langgar lobang...
stuck kat situ
tak boleh naik
hahahahha...
padan muka aku..

kemudian ada seorang mamat ni turun kete
nak tolong aku
hahaha...tetapi tidak berjaya
at last aku call la abah ku...huhu
dan 1minit kemudian penyelamatku sampai
abang dan adik ku sampai naik motor
hehehe...
soalan pertama abang aku tanya
" yang ko pegi langgar lobang ni asal?"
hahaha... GOOD QUESTION !!!
jawapan dia aku tak nampak sebab hari dah malam gelap
hahaha...

then aku turun kete, abang yg cube setel kan
adik and aku tolong tolak kete tu
and ada sorang mamat pon tolong tolak juga
hehehe...
mesti ramai yang tengok kitaorang tepi jalan
muka aku tak malu pon sebab kepenatan mengatasi sgalanya
hahahaha...
letih tahap gaban...

tolak punya tolak
akhirnya berjaya lepas dari lobang tu
then abang suruh adik aku bawa motor antar aku balik
abang yang bawa kete balik
jalan still jem mcm tadi
huhuhu...

Alhamdulillah tak ada apa yang buruk berlaku
inilah dia cerita ku
lesson learnt today
"BELAJARLAH BERSABAR DALAM APA JUA SITUASI"
hehehe...

**gambar sekadar hiasan


**memandu ni dapat belajar bersabar sebenarnya
***bagi yang tak reti bersabar buruk padahnya...huhu






2 comments:

  1. iks isk...bahaya nya jalan raya kat melesia ni kalau jalan hujan. Syukur nasib baik x masuk lubang cam gambar hiasan ko tu shida. Huhu.

    ReplyDelete
  2. hehe...gambar hiasan tu terover..
    yup jalan kt sini x berapa bguih...hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Eby nak keluar

Eby nak keluar

Eby nanyang

Eby nanyang

Oyen tido

Oyen tido

My Oyen

My Oyen

Nyanyau tgh makan

Nyanyau tgh makan

Nyanyau comey tido

Nyanyau comey tido

Nyanyau masa kecil

Nyanyau masa kecil

mY nYanYaU

mY nYanYaU
kucing peliharaanKu...